Sivut

torstai 26. maaliskuuta 2020

Irti tupakasta, päivä 3

Yksi vuorokausi jälleen takana, onnistuneesti täysin tupakoimatta.
Keuhkot kiittää, usko itseen kasvaa.
Jaksan jo nyt paremmin.


Eilen aamulla hieman jännitti, edessä oli ensimmäinen työpäivä tupakoimatta, kuin myös ensimmäinen kerta kun tupakoinnin lopettamisen jälkeen istun autoon.

Ajellessani yksin, ihan sama minne, on mulla melkein kokoajan ollut sätkä huulessa. Tiesin, että autoilu ilman tupakkaa tulee olemaan todella haastavaa, joten otin laastarin lisäksi käyttöön uuden aseen, Nicorette inhalaattorin. 

Alkuun tuntui, ettei siitä mitään irtoa. Hetken taisteltuani taisin hoksata tekniikan, ja kyllä huomasin selkeästi hyödyn. Inhalaattori tarjosi mukavasti samalla käsille tekemistä, enkä sen lisäksi kaivannut tupakkaa.

Myös työpäivä meni mukavasti inhalaattorin avulla. Pari kertaa oli sellainen fiilis että jotain puuttuu, mutta en sitä jäänyt sen enempää ihmettelemään, vaan jatkoin töitäni.
Kotimatkalla oli hyvä fiilis, mä selvisin sekä autoilusta että työpäivästä ilman tupakan tupakkaa. Mä pystyn tähän, perhana! 

Kotona alkoikin sitten taas se sukkien jaloissa pyöriminen, tekemistä tarvii keksiä ja heti.
Yksi teksti blogiin, vähän timanttityötä ja siivoamaan pihaa, sitten lenkille.
Onnistuin keksimään riittävästi virikettä, ja illalla lasten mentyä nukkumaan päätin viettää loppuillan netflixin parissa. Vasta illemmalla oli sellainen fiilis että olis purkalle tarvetta. 

Tupakanhimo on pysynyt todella hyvin kurissa, ehkä jopa liiankin hyvin. Syy siihen saattaa olla runsas nikotiinituotteiden käyttö. Seuraavan päivän tavoitteeksi asetankin itselleni sen, että edes vähän vähennän korvaustuotteita.

Nukahtaminen oli eilen illalla hankalampaa kuin kertaakaan tällä viikolla. Olen aiemmin todennut, että youtubesta löytyvät 5-minute crafts-videot toimivat hyvin unilääkkeenä. Video siis kännykästä pyörimään, ja kas, ei siinä taaskaan kauaa mennyt kun silmät alkoivat pilkkimään. 
Känny pois ja unta kuulaan.
Heräilin kyllä muutamaan otteeseen, mutta on sitä mun elämässä huonompiakin öitä ollut. 

Tänään aamulla leikkasin 25mg nikotiinilaastarin puoliksi ja lätkäisin sen käsivarteen.
Ensimmäinen aamu, kun rohkenin itse lähteä koiran kanssa pihalle, puolisoni on sen tähän asti tällä viikolla hoitanut. Hyvinhän se meni, inhalaattorin kanssa. Klo 11 tuli täyteen 3 vuorokautta ilman tupakkaa.

Inhalaattori toimii mulla varsin hyvin korvikkeena siis silloin, kun joku tilanne on ehdottomasti vaatinut sen tupakan. Kokoaikaisesti inhalaattoria en käytä, vaikka saattaisihan sekin toimia. Luulen vaan että mulla tämä purkan jauhaminen on yksi asia joka harhauttaa mua menemästä sinne tupakalle.

Tätä kirjoittaessani olen ollut savuton 3 päivää, 7 tuntia ja 4 minuuttia.
Olen jättänyt polttamatta 65 tupakkaa, ja tupakointiin olisi mennyt melkein 5,5 tuntia aikaa koko tältä viikolta. Jos edelleen tupakoisin, olisi jo valmistunut timanttityö kesken, piha olisi siivoamatta, keittiö puunaamatta ja kissanvessaa en olisi yhtä maanisesti kuurannut. Tämän päivän harhautuksena siivosin auton. Sekin olis todennäköisesti tekemättä, koska vastahan mä pari kuukautta oon sitä "suunnitellut".

Sivunäyttöjen mukaan joku käy näitä mun juttuja jopa lukemassa, KIITOS siitä.
Olisi mukava, jos jättäisit kommenttia, risuja tai ruusuja, ideoita, ihan mitä tahansa. 
Helpottaisi myös jos (toivottavasti) mukavaa luettavaa löydettyänne jakaisitte blogiani somessa, sen pystyy näppärästi tekemään painamalla tuosta alhaalta noita pikkuisia logoja =)


Kiitos! =)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti