Sivut

tiistai 7. huhtikuuta 2020

Irti tupakoinnista, viikko 2

Heheeei, tuntuu etten ole näpytellyt tekstiä tänne ikuisuuksiin :D
Piti oikein tarkistaa mitä viimeksi olen kirjoittanut, ennen kun aloin uutta tekstiä rustaamaan.

Joo, huussiremppa tuli tehtyä, mitä nyt pieniä viimeistelyjä vailla edelleen, koska postin kulussa taitaa olla vähän viivästymää. Mutta mikäpä kiire tässä, ompa edes isoimmat hommat jo hoidettu.

Mutta siihen savuttomuuteen, onko se onnistunut?

Joo ja ei.

Olen alusta asti antanut itselleni luvan "sortua" tupakointiin tietyssä tilanteessa. Se tietty tilanne oli perjantaina, kun maistelin kotona olusta. Olisin pystynyt kyllä olemaan ilman, mutta en halunnut olla ilman. Tupakka maistui pahalta, mutta tupakointi itsessään edelleen jostain syystä tuntui hyvältä.
Tupakkaa meni silti huomattavasti vähemmän kuin otto-iltoina aiemmin, kaikkiaan 8 kappaletta. Aiemmin ei ole tahtonut topallinen sätkiä riittää. 
Joten koen, että voiton puolella olen edelleen, polttamisesta huolimatta.

Riskihän tämä on, tiedän.
Helppohan siitä olis jatkaa tupakointia, kun siihen kerran on "repsahtanut", mutta mä pienessä tyhmässä päässäni käännän asian niin, että en ole repsahtanut kun kerran olen itselleni siihen luvan antanut. Olen tehnyt itselleni selväksi, että alkoa nauttiessa voin polttaa jos siltä tuntuu, 
mutta seuraavana päivänä palaan nollatoleranssiin.

Lauantaina ei enää tupakka kiinnostanut, enkä oikeastaan käyttänyt nikotiinituotteitakaan juuri nimeksikään. Oikeastaan jo alkuviikolla oli purkan jauhaminen vähentynyt pariin-kolmeen kappaleeseen päivässä, ja inhalaattoriakin imuttelin vain koiraa ulkoiluttaessa. 
Laastarien olemassaolon ikäänkuin unohdin.

Eilen tuli kaksi viikkoa täyteen lopettamisesta. Kyllä, sanon että olen lopettanut tupakoinnin. Satunnainen pöhnätupruttelu ei tee minusta tupakoijaa mun logiikan mukaan.
Osaan olla jo ylpeä tähänastisesta saavutuksestani.




Sitten alkaakin olemaan taas aika kiinnittää huomiota tuohon vaakaan hiljalleen... Vaikka mun piti antaa sen pölyttyä rauhassa, oli pakko tarkistaa väliaikatietoja.
Perrrrrkele, kolme kiloa lisää parissa viikossa. Kyllä ei käy.
Syöminen tarkkailuun ja vesipullo käteen. 
Lenkille, niin kauan kun se vielä on sallittua.  
Niinku nyt heti.



Sii juu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti